plan A, b & c

För att lyckas i framtiden har jag satt upp tre planer. många brukar säga att om man verkligen vill något så gör man allt för att komma dit, och så lyder inte min filosofi. visst kan man vilja något mycket, men istället för att jobba arslet av sig kan man alltid tänka sig något annat i andra och tredje hand.

1. fastighetsmäklare
jag sökt in på fastighetsmäklare förra antagningen till borås men kom inte in så nu har jag sökt om igen till efter jul i malmö. det bevisar att jag kan flytta vart och helt bara för att få läsa det.

2. hudterapeut / spaterapeut
jag har funnit min utbildning inom hus- och spaterapeut som man måste ha ett års arbetslivserfarenhet innan man söker till. eftersom den utbildningen då har en intagning i mars så söker jag till den, för då har jag fått ihop till ett år. det är ju en privatskola och är momsbefriad och det innebär att man inte kan ta studielån från csn, men varför kan man inte låna av föräldrar eller av banken?

3. polis
jag har dessutom sökt två strökurser på LTU som tillsammans blir över 20 hp inom ämnen jag tycker är intressanta för att inte behöva göra högskoleprovet om jag ska söka in till polis.


Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Hoppas du kommer in på fastighetsmäklarprogrammet i malmö, det är toppen! :)

2010-10-17 @ 19:01:48
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0