små när det behövs, stora när det krävs

det är mitt jobbs slogan. ganska fyndig endå.

för första gången sitter jag i kontrollrummet helt själv och har ansvar för allt som har med fabriken att göra. chefen har beslutat sig att utbilda mig vidare inom företaget och det tackar och bockar jag för. det känns mycket spännande och nervöst på samma gång. vad ska jag egentligen göra när ett alarm löser ut? vilka knappar av alla hundra ska jag trycka på? vad händer om jag trycker fel? det är inte direkt så att marskinen i fabriken är någon liten skrutt marskin, utan den kostar nog ett antal miljoner, och vem vill ha det på sitt ansvar?

ingen.

hur som helt har det gått bra än så länge idag. känner mig inte speciellt trött heller, trots att jag är inne på min tionde timme snart. längtar bara hem och lägga mig i min säng och somna framför tvn (lika som jag kan göra här, men utan alarm och löser ut)

slutar 18.00 så skriver säkert ett inlägg senare.

tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0