ungjävel

jag har då just kommit hem från emelie i gammelstad. har utforskat hennes nya lägenhet och fikat. mycket trevligt!

jag kan råda er som tänker skaffa barn att inte göra det, för nu ska jag berätta ett motargument för att skaffa tillökning i familjen.

jag kliver på bussen på min vanliga busshållplats på hertsön och sätter mig nästan längst fram och på hertsöcentrum kliver det på en mamma med sin unge som sätter sig brevid mig. ungen börja kräla på golvet och mamma vill att ungen ska sitta stilla, men självklart vill inte ungen det och börjar skrika. när vi kommer in till stan går jag och sätter mig längst bak i bussen för att slippa höra ungen skrika. men självklart ska mamman och ungen åka vidare med bussen, lika så jag, och de kommer och sätter sig längst bak nästan brevid mig för att ungen ska få välja plats och sluta skrika.

men tror ni ungen slutade skrika?
NEJ, jag ville lägga ett nackskott på ungjäveln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0