jag får magsår av att ändra planer

det enda jag tänkte imorse när jag bestämde mig att fara till skolan var att när jag väl kommit hem gå och lägga mig och sova för att sedan kanske göra något på kvällen. men tror ni det skulle hända? givetvis inte.

farfar ringer mig på stan och säger att farmor fyller år idag och frågar när jag och pappa ska komma och fika. jag låtsas som att jag vet om att hon fyller år och säger att vi kommer senare efter middagen. efter det ringer jag pappa som en galning men han svarar inte. han ringer upp någon minut senare och frågar vad jag vill, så jag berättar att farmor fyller år och att jag har sagt att vi ska och fika hos dem senare. jaha, då fick jag uppdraget att gå och köpa en korsordsbok åt henne, och jag som är där väldigt ofta och hälsar på vet att hon inte brukar lösa korsord utan tittar i skvallertidningar istället. men pappa envisas om att vi ska köpa en korsordsbok så jag går och köper en och ljuger till pappa om att den kostar mer än vad den egentligen gjorde. smart va?
så går det när man förstör min dag ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0