hett tips för kaffeälskare!

jag har köpt en bok för ungefär ett år sedan på bokhandeln i kalxgalleria. tro det eller ej. nu inför när jag fick en espressomaskin så har jag läst igenom denna bok och studerat den noga och tycker att den är helt suverän. det spelar ingen roll om man är nybörjare att göra kaffe, som jag, eller rutinerad.

den innehåller;

- kaffets historia
- hur kaffe tillverkas
- hur man ska finna sitt kaffe
- bra och dåligt kaffe
- hur man gör olika klassiska kaffedrycker som latte, cappucino m.m
- vilt kaffe, alltså med alkohol i
- kaffe i maträtter

jag tog också lite bilder i boken för att ni ska se vad jag menar.


















boken är skriven av danskarna;

Rasmus Kjaer & Jens Henrik Thomsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0